Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019

Περίληψη - Κατανόηση μέρους του κειμένου σε επικοινωνιακό πλάισιο


Κάποιες παρατηρήσεις για το δεύτερο ζητούμενο του πρώτου θέματος – περίληψη μέρους του κειμένου

Ή / και:
ii) Το απόσπασμα έχει χρησιμοποιηθεί στις πανελλαδικές εξετάσεις παλαιότερων ετών. Θέλετε να
ενημερώσετε τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές σας για το περιεχόμενό του. Να γράψετε ένα
κείμενο 110-120 λέξεων, όπου θα το παρουσιάζετε με συντομία. (Μονάδες 15)

Εναλλακτικά (για την περίληψη):
ii) Στην τάξη, διερευνάτε τα στοιχεία που κάνουν ελκυστική την ανάγνωση ενός βιβλίου. Στο
πλαίσιο της συζήτησης, παρουσιάζετε περιληπτικά τις απόψεις του Σπινκ σχετικά με τους
παράγοντες που συντελούν στην αναγνωσιμότητα ενός βιβλίου, όπως αναπτύσσονται στις
παραγράφους 2 -6 του αποσπάσματος. (Μονάδες 15)
Παράδειγμα διατύπωσης επικοινωνιακού πλαισίου στην περίληψη και ζήτησης μέρους του
κειμένου.

Στην τάξη ασχολείστε κριτικά με το θέμα της χρήσης του διαδικτύου από τους νέους.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης ερευνών και δημοσιευμάτων για το θέμα αυτό,
αναλαμβάνετε να διαβάσετε το άρθρο [που σας δόθηκε] και να παρουσιάσετε στους
συμμαθητές σας και στις συμμαθήτριές σας περιληπτικά το νόημα των τριών
τελευταίων παραγράφων του.

Απάντηση (ενδεικτικώς) [αν το ζητούμενο είναι: τρόποι για αντιμετώπιση της
κατάχρησης του διαδικτύου από τους νέους]:
Στο άρθρο «....» που διάβασα παρουσιάζονται μεταξύ άλλων και τρόποι για
αντιμετώπιση της κατάχρησης του διαδικτύου από τους νέους].
Ή:
Στο άρθρο «...» που διάβασα αναφέρονται τρόποι για αντιμετώπιση της κατάχρησης
του διαδικτύου από τους νέους.



Εν ολίγοις:
Αντιμετωπίζουμε την περίληψη μέρους του κειμένου ως άσκηση ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ
εστιάζοντας στο ουσιώδες (διαπίστωση δεξιοτήτων κατανόησης) όχι για άσκηση σχολικής στερεοτυπικής απάντησης (χωρίς χρησιμότητα ευρύτερη!).
Αποδεχόμαστε διαφορετικές διατυπώσεις ως απαντήσεις, εφόσον νοηματικά
ευσταθούν και εκφράζουν διαφορετικούς τρόπους απάντησης λόγω της
διαφορετικότητας των ανθρώπων σε θέματα πρόσληψης/απόκρισης, με κοινό γνώμονα βέβαια το νόημα να ισχύει.

Σημειώσεις της Λ. Καλοκύρη 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.